20120829

halsduk

Årstiderna växlar men jag är inte redo än. Inte beredd på kallare kvällar och halsdukar och jacka över tröja. Inte beredd på paraplyer och kängor och lager på lager. Inte redo för att kasta mig in i något så allvarligt som att utbilda mig till ett yrke som faktiskt finns på riktigt. Inte redo att lämna sängen på morgonen när klockan ringer vid sex. Aldrig redo att lämna den tunga, varma kropp som ligger bredvid min. Inte så intresserad av att ta ansvar över mina studier och lägga ned timmar på att läsa i tjocka böcker. Inte på långa vägar redo att säga hejdå till min bästa vän som lämnar mig för Småland. Aldrig beredd på att ta mig igenom dagen. Vill bara ligga kvar i sängen en timme till och vara lilla skeden. En stund till i värmen. För snart börjar löven falla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar