20120503

svältfödd på kärlek

vi börjar om
bokar en resa till Grekland
när sommaren är som varmast
ett avskilt land där vi ska vara
bara vi två
det är läskigt och helt fantastiskt
en hel vecka med en person jag älskar
bredvid mig på en strand
i en säng vid varje måltid
i en hel vecka
bara vi två

klockan hade precis passerat två
vi möttes i Gamla Stan
jag var nervös
senast vi sågs bråkade vi och
jag lämnade honom och åkte hem
med ett tåg mitt i natten
vi såg på varandra genom fönsterrutan
dagen efter var han fortfarande arg
och jag var fortfarande ledsen

vi gick över bron till Slussen och
upp på Monteliusvägen därifrån
ser man hela stan han sa
    jag älskar dig
    förlåt för att jag varit så klumpig dum och
    prioriterat fel
vi kysstes
han var svettig solen var varm
och han hade varit ute och sprungit när vi möttes
på konsum köpte vi varsin glass
en twister (han) en cornetto (jag)
och sen satte vi oss i Tantolunden ett tag
pratade skrattade han med sitt huvud i mitt knä
tills mina ben somnade
det är vår nu
vi börjar om med den

utanför hans lägenhetsdörr
stod rosen jag skickade dagen innan
en ros med texten
    det borde alltid vara vi
    jag älskar dig
och han sa
    det här är nog det finaste
    någon gjort för mig
och jag log

vi börjar om han och jag
vad som än händer
ordnar det sig
det ska alltid vara
han och jag

2 kommentarer:

  1. Vad fint! Och gud vad din glassmak suger jämfört med hans.

    SvaraRadera
    Svar
    1. cornetto har en strut så det rinner inte glass ned på fingrarna lika lätt när solen skiner, sådetså.

      Radera