20120416

för första gången på väldigt länge så vill jag någonting

Jag vill besöka städer jag aldrig tidigare varit i, kanske åka på festival, dricka vin i en park, börja spela gitarr igen, ha på mig solglasögon och ändå kisa mot solen, få en jacka lagd över mina axlar när kvällen blir sval, dricka första koppen utekaffe, bli snällare starkare modigare, börja plugga till någonting som känns meningsfullt, slippa sova ensam, resa mig ur askan, gå på livespelningar, laga nyttig mat och röra på mig mer, vakna utvilad, vakna glad, diskutera oväsentliga saker i timmar, dricka dyra drinkar och bli vinglig i benen, hålla en hand i biomörkret, förlåta och gå vidare, sy ihop de relationer som spruckit i sömmarna, våga sträcka ut handen utan att veta ifall någon fångar den, gå långa promenader, sjunga till Simon & Garfunkel, hångla, läsa böcker, göra klart min filt, gå på museum, ligga i solen på en strand, kramas och tusen saker till.

Men jag vet inte var jag ska börja.

4 kommentarer:

  1. Jag älskar dina ord. Och du, du har redan börjat, för du vågar sätta ord på längtan. Men börja annars med hångel, det får man som aldrig nog av. Kram till dig!

    SvaraRadera
  2. Vi kan fixa några av de där när jag flyttar till Stockholm igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. tror jonis skulle bli lite ledsen om vi hånglade men annars så!

      Radera