20130214

tio saker jag gillar med oss

när vi går på bio och du vill hålla mig i handen hela tiden, även om jag får kramp i armen och så fort våra blickar möts lutar du dig fram för att pussa mig
på natten, när du halvvaken vänder dig om med ryggen mot mig och viskar "skeda mig"
att vi kallar varandra för gulliga smeknamn som rimmar och på något vis har skapat ett eget språk
när du står utanför min dörr med en ros inslagen i silkespapper, räcker över den med ett blygt pojkleende och säger att du älskar mig 
när du smyger upp bakom mig och håller om mig när jag diskar
när du luktar på mitt hår 
att det räcker med att jag vrider min kind lite åt ditt håll för att du ska förstå att jag vill att du pussar mig där
när vi tar bilder tillsammans slutar det alltid med att vi gör fula grimaser och att jag biter dig i hakan eller näsan 
att varje gång jag tvivlar på mig själv, säger du att jag är den bästa och vackraste och smartaste i hela världen
varje gång vi bråkar kommer vi fram till samma sak; att vi varken vill eller kan leva utan varandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar