20121117

resa iväg

Tänk om jag kunde dra iväg någonstans. Slänga ner lite kläder och en tandborste i en väska för att sedan åka till flygplatsen. Inte boka någon biljett i förväg, inte fundera över var jag vill åka utan bara ta första bästa plan till första bästa plats. Kanske skulle det bli Helsingfors, kanske skulle jag hamna i Istanbul eller Los Angeles. Just nu tänker jag att det inte spelar så stor roll i vilken stad jag skulle hamna. Jag vill bara åka ifrån novemberstockholm och föreläsningssalar, samma promenadvägar och ensamtimmar. Dricka kaffe på en uteservering i Paris. Dra halsduken lite hårdare om halsen och promenera över Trafalgar Square. Byta om till badkläder och simma genom klarblått vatten någonstans där solen fortfarande vågar sig fram. För en gångs skull somna i en hotellsäng med en annan utsikt utanför fönstret. Höra ett annat språk. Se någonting som inte är röda tegelhus och nakna träd. Bara för några dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar