20120912

tänk om jag kunde vara där du är

löven faller sakta ned till marken
tiden blir en ny blir du
jag sluter ögonen fjärilar
flyger över murar ser dina ögon

var är du ikväll när himlen
sjunger sånger om dig
är du ensam i din säng
på andra sidan muren utan mig

tänk om jag kunde vakna
tätt intill utan att sakna
vara nära sådär nära
tänk om jag kunde vara
där du är

minns du de dagar då himlen var blå
i blodet fanns ett annat språk
ingen kunde komma närmre än vi kunde då
det skulle bli en enklare vår

utan avstånd eller måsten
vi kunde vänta ut frosten
vara nära sådär nära
tänk om jag kunde vara
där du är

du lämnade dina skor i min hall
det börjar bli kallt
snart faller den första snön
kom och hämta dem

tänk om jag kunde vakna
tätt intill utan att sakna
utan avstånd eller måsten
vi kunde vänta ut frosten
vara nära sådär nära
tänk om jag kunde vara
där du är

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar