20120619

under den tiden du är borta kommer jag

Äta 19 frukostar, 19 luncher och 19 middagar.
Det är 57 måltider som kommer passera utan att du säger "vi beställer pizza istället" och jag som svarar "bara om du ringer. Och hämtar". Alldeles för många smaklösa pastarätter, ostmackor, yoghurttallrikar, sallader och koppar kaffe.

Träna 6 gånger.
Totalt tre timmar till någon gammal sjuttiotalshit eller radiodänga, sånger jag lär mig texterna till bara för att de aldrig byter spellista. Sedan jag började träna kan jag sjunga med i vad som spelas på radion. Och ibland spelas någonting jag kopplar speciellt till dig. Då brukar det bränna till i bröstet.

Se 2 eller 3 säsonger av någon TV-serie.
Helst någon som inte har någonting alls med kärlek att göra. Kanske Criminal Minds, så jag kan vila ögonen på Matthew Gray Gubler och tänka på mord istället för på hur mycket jag saknar dig.

Duscha 19 gånger.
Kanske 20. Mitt hår slits för att jag tvättar det för ofta. Ibland två gånger om dagen, bara för att det är jobbigare att strunta i att tvätta håret än att göra det när man ändå duschar. Kanske är det därför mitt hår är så fult. För det är det verkligen.

Röka 8 paket cigaretter.
Det är egentligen 8 paket för mycket. Och jag ska sluta. Snart. Du bad mig sluta den första augusti. Undrar om jag kan hålla det. Rökningen håller mig balanserad. Lugnar mig när jag behöver det. Och det är så himla gott ibland.

Dricka 1 drink för mycket med Sofia.
Som kostar 100 kronor mer än jag har råd med. På ett ställe där trettioåringar hänger och börjar prata med oss. Frågar vad vi ska göra sen, om vi vill följa med dem någon annanstans och vi ska fnittra och säga nej. De kommer fortsätta tjata men vi kommer inte följa med. Vi kommer skratta åt dem i veckor efteråt.

Men värst av allt:
Somna ensam 19 nätter.
Vakna ensam 19 morgnar.
Inte kunna sluta tänka på dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar