20120229

kanske är det våren

Solen har återvänt jag
hoppas att det är våren och att den är här för att stanna

Och på tal om hopp,
så känner jag att det kanske vänder nu
med solen och våren och en sak jag bestämt mig för och
kommer att göra i tio veckor framöver

Jag anmälde mig till en kurs på Folkuniversitetet
den heter Att skriva och det ska jag göra varje tisdag
från och med nästa vecka
Känner mig modig som vågade och vågar
fastän jag inte trodde jag hade något mod kvar i kroppen

Klara ringde mig från Skottland,
sa att jag måste tillåta mig själv att vara glad
och jag ska verkligen försöka göra det
Våga allt jag vill våga
Känna allt jag vill känna

Jag tror att det kan gå

1 kommentar:

  1. Kikade precis in här för första gången på länge. Fantastiska du - du är otrolig med ord. Jag sitter och blir mjuk i hjärtat av hur dina enkla ord bildar något så poetiskt och fängslande.

    Och JA, våga, älskade vackra du, våga!

    SvaraRadera